Zapobieganie leczenie kamicy

Kamica nerkowa to bolesna choroba, która objawia się rwącym, przerywanym bólem w okolicach nerek, trudnością w wydalaniu moczu, czy krwiomoczem. W myśl powiedzenia, że lepiej zapobiegać aniżeli leczyć warto poznać zachowania, które pozwalają uniknąć zachorowania czy chociażby takiego prawdopodobieństwa. Jednym z głównych winowajców jest nieprawidłowa dieta, sięganie po przetworzone jedzenie. Wapń sam w sobie nie jest w stanie zaszkodzić, jeśli jest spożywany w normalnych ilościach, a także ma postać naturalną, nieprzetworzoną. W związku z tym należy obalić mit o szkodliwości mleka czy serów. Jeśli te nie są przegotowywane czy pasteryzowane są jak najbardziej korzystne i nieszkodliwe. Oprócz tego warto dbać o swoje nerki zażywając odpowiednią ilość ruchu. Zimą trzeba chronić okolice nerek trzymając je w cieple. Odpowiednia ilość spożywanych płynów pozwala na dobrą filtrację, a tym samym zapobiega długiemu zaleganiu moczu, który jest na bieżąco wydalany. Jeśli jednak kamica nerkowa już zaatakowała konieczne jest jak najszybsze podjęcie leczenia. Należy przyjmować leki rozkurczowe a także przeciwbólowe. Nieduże kamienie, pod wpływem leków rozkurczowych i dużej ilości płynów mają szansę zostać samoistnie wydalone, jednak dotyczy to tych, nie przekraczających 5 mm. Większe kamienie rozbija się za pomocą ultradźwięków do takiej postaci, by mogły zostać wydalone w naturalny sposób. Niestety zdarzają się także sporadyczne przypadki wymagające interwencji chirurgicznej.