Zachorowanie na raka jądra

Rak jądra jest chorobą mężczyzn młodych – z reguły dotyka bowiem tych, którzy nie ukończyli jeszcze 40 roku życia. W jaki sposób powstaje guz? Niestety, co do tego lekarze nie są pewni i nie zdołali jeszcze ustalić ogólnych kryteriów dla przyczyn. Jedyne, co wiadomo, to to, że niektóre choroby mogą stanowić predyspozycję do zachorowania na raka jądra. Takie schorzenia to: niezstąpienie jądra do moszny, operacja przepukliny pachwinowej, częste infekcje. Mimo iż diagnoza „rak jądra” może na początku zabrzmieć strasznie dla każdego młodego mężczyzny, to jak się okazuje nie ma się tak naprawdę czym martwić. Mimo niepokojących objawów rak ten jest w 100% uleczalny i można spokojnie wrócić do normalnego życia. Należy oczywiście w odpowiednim czasie, zaraz po zauważeniu wszelakich niepokojących symptomów, zgłosić się do lekarza – czy to rodzinnego, czy też urologa. Objawami typowymi są oczywiście różne stwardnienia na jądrze, jego powiększenie bądź obrzęk. Niepokojącym objawem może być twardość jądra bądź jego nadmiernie gładka/chropowata powierzchnia. Uwagę winien także zwrócić odczuwany przez pacjenta dyskomfort w okolicach podbrzusza a także wrażenie dziwnego ciężaru w mosznie. Kiedy jądra są bolesne podczas dotyku – jest to jednoznaczne. W chwili, w której istnieje podejrzenie nowotworu, chory zostanie poddany operacji, a czasem nawet – koniecznej chemioterapii. Trzeba pamiętać – amputacja jądra to nie impotencja czy bezpłodność!