Przebieg choroby wampirów

Porfiria jest bardzo ciężką chorobą, która dotyka niewielką część społeczeństwa. Ma ona ciekawy przebieg, a jej objawy są zarówno somatyczne, jak i psychiczne. O ile ze strony psychicznej można spodziewać się omamów i halucynacji, o tyle somatyczne mogą być bardzo zróżnicowane. Podczas oddawania kału lub moczu chory zauważa, że te produkty metabolizmu mają czerwoną barwę. Kiedy osoba mająca porfirię wychodzi na słońce, jej skóra przybiera także czerwonawą barwę. Co więcej, istnieje poczucie znacznie mniejszej siły w kończynach, czasem traci się czucie, a na zębach pojawiają się mało estetyczne przebarwienia czerwono-szare. Jeżeli porfiria jest bardzo nasilona, to skóra może także ulec oparzeniu, a włosy zaczynają wypadać. W wyniku działania promieniowania UV naskórek może nawet zaniknąć, a dziąsła obkurczają się. Niestety, porfiria może nawet być chorobą śmiertelną. W skrajnym przypadku prowadzi bowiem do zgonu. Porfiria to choroba ludzi „wybranych”, nie jest ich wiele i z tego powodu w zwyczajnych szpitalach nie ma nawet warunków do tego, by prowadzić badania nad jej przebiegiem i leczeniem. Sama porfiria nie jest w ogóle uleczalna. Można co najwyżej przynieść chorym ulgę w ich cierpieniu – zaleca się nade wszystko ukrywanie przed ostrym światłem dziennym, a także wstrzymanie się od picia alkoholu. Czasem lekarze zapisują także różne środki chemiczne mające właściwość hamowania syntezy porfiryny, hematyny czy też arginianu hemu oraz glukozy.