Nowotwór atakuje konkretny organ

Co się dzieje, kiedy nowotwór zaatakuje dany narząd? W jaki sposób może się to objawiać i jak przeciętny zjadacz chleba może się przed tym bronić? Przyjrzyjmy się teraz poszczególnym objawom nowotworów w zależności od objawów, jakie może on wywoływać. Jeżeli mówimy o raku płuc, to na samym początku pojawia się kaszel oraz duszności (podobne objawy, jak w astmie). Od innej choroby płuc nowotwór różni jednak to, że chory pluje krwią i odczuwa znaczny ból w klatce piersiowej, stale cierpi także na kolejne zapalenia płuc. U kobiet najbardziej powszechną formą raka jest nowotwór piersi. Objawia się on wyczuwalnym guzkiem na tej części ciała – piersi stają się bardziej asymetryczne, pojawia się również krwawy wyciek z brodawki sutkowej. Zmianie podlega również sama brodawka – może zostać wciągnięta, a skóra dookoła niej przybiera formę tak zwanej skórki pomarańczowej. Diagnostyczne jest także powiększenie węzłów chłonnych umiejscowionych pod pachą. Innym rakiem jest nowotwór jelita grubego. Można nabrać podejrzeń, jeżeli stolec robi się bardziej krwisty, a wypróżnianie nie jest regularne. Ludzie mają wówczas dyskomfortowe poczucie niepełnego wypróżnienia, często też cierpią na różne bóle brzucha, a ich stolec może nawet przybierać kształt bardziej ołówkowy. Ciężko jest przeoczyć takie zmiany. W przypadku męskiego raka prostaty najgorsza jest trudność w oddawaniu moczu przy jednoczesnym, ciągłym pragnieniu, by to zrobić.