rehabilitacja rwy kulszowej

Ruch w trosce o zdrowie i urodę

Ruch w trosce o zdrowie i urodę

Jeżeli pragniemy zachować zdrowie i urodę, powinniśmy koniecznie się ruszać. Aktywność fizyczna pomaga utrzymać prawidłową maść ciała, spala nadmiar tłuszczyku, poprawia przemianę materii, wzmacnia i rzeźbi oraz powiększa mięśnie, podnosi naszą kondycję, siłę i szybkość, sprawia, ze stajemy się bardziej odporni, mamy więcej energii, jesteśmy odprężeni i zadowoleni. Aktywność fizyczna pomaga też usunąć z organizmu toksyny, a tym samym poprawić stan naszej skóry i włosów. Dlatego też naprawdę warto się ruszać. Jeżeli jesteśmy ludźmi, którzy dotąd prowadzili kanapowy tryb życia, zacznijmy od spokojnych aktywności. Możemy zacząć regularnie spacerować po parku z psem lub z przyjaciółmi, a może nawet sami, rozmyślając nad różnymi sprawami. Możemy też zacząć częściej chodzić pieszo, rzadziej podróżować samochodem czy tramwajem. Możemy zrezygnować z windy na rzecz schodów. Kolejnym krokiem na drodze do aktywnego trybu życia może być uprawiani codziennej, spokojnej gimnastyki porannej. Kilka skrętów szyi, tułowia, nóg i rąk, przysiadów, skłonów i pompek oraz brzuszków pomoże nam się rozbudzić i rozgrzać, poprawi krążenie krwi, wzmocni nasze mięsnie i podniesie wytrzymałość. Następnie możemy zacząć uprawiać jakąś bardziej wymagającą dyscyplinę sportową, na przykład zacząć jeździć na rowerze lub rolkach czy grać w siatkówkę. Warto uprawiać sport codziennie lub co drugi dzień, co najmniej przez czterdzieści minut, gdyż wówczas nasze mięśnie zdążą się rozgrzać, a przy okazji zaczniemy spalać kalorie.