omega 3 6 9

Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne?

Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne?

Obecnie mamy takie czasy, które wymagają od każdego człowieka o wiele więcej, niż jest on w stanie znieść. Zawrotne tempo życia, wygórowane wymagania w pracy, niewiele czasu na odpoczynek to wszystko sprawia, że możemy podupaść na zdrowiu psychicznym. Dbanie o dobre samopoczucie psychiczne jest niczym innym jak dbaniem o zdrowie. Lekarze uważają, że nasze społeczeństwo przywiązuje niewielką wagę do swojego samopoczucia psychicznego. Ich zdaniem koniecznie należy to zmienić. Zdrowie psychiczne można sobie zapewnić na wiele sposobów. Jeżeli tylko jesteśmy w stanie, to powinniśmy zwolnić tempo naszego życia lub przynajmniej zapewnić sobie odpowiednią ilość odpoczynku. Osoby, które w ciągu dnia są często narażone na stres powinny nauczyć się o nim mówić. Należy znaleźć sobie osobę, której można by się zwierzyć. Spowoduje to, że nasza psychika będzie mogła oderwać się od problemów poprzez ich głośne wypowiedzenie. Dla zachowania zdrowia psychicznego należy zadbać o odpowiedni relaks. W tym celu można udać się na wizytę do salonu masażu, poczytać dobrą książkę lub wyjechać na weekend w inne miejsce. Taka zmiana otoczenia zewnętrznego wpływa bardzo korzystnie na naszą psychikę. Dbałość o własne zdrowie psychiczne jest gwarancją przyjemnego i długotrwałego życia. Lekarze podkreślają jak ważna dla naszego zdrowia jest psychika.

Zdrowie dzieci w wieku szkolnym

Zdrowie dzieci w wieku szkolnym

Dziecko w wieku szkolnym intensywnie się rozwija pod względem intelektualnym, emocjonalnym oraz fizycznym. Dlatego też należy zapewnić mu należytą opiekę i stworzyć odpowiednie warunki życiowe. W trosce o zdrowie dziecka w wieku szkolnym należy przede wszystkim dobrze je karmić. Wiele osób jest zdania, że dobrze karmić oznacza napychać jedzeniem, lecz wcale tak nie jest. Zdrowa kuchnia powinna zawierać pięć nie za dużych posiłków każdego dnia. Dziecko koniecznie powinno zjeść śniadanie przed wyjściem do szkoły. Najlepiej, aby było to coś ciepłego. Może to być kanapka z pomidorem i gorąca herbata z sokiem z cytryny, mogą to być płatki z gorącym mlekiem krowim lub sojowym i rodzynkami, mogą to być też placuszki otrębowe. Należy też dać uczniowi śniadanie do szkoły. Powinno być ono pożywne, zawierać pieczywo, warzyw i owoce. W domu dziecko powinno zjeść obiad, podwieczorek i kolację, najpóźniej na dwie godziny przed snem, aby nie kłaść się z pełnym żołądkiem. W diecie dziecka powinny znaleźć się produkty maksymalnie różnorodne, warzywa i owoce w kolorze zielonym, czerwonym, granatowym, żółtym i białym, produkty pełnoziarniste, orzechy, rośliny strączkowe, opcjonalnie również nabiał i mięso. Dziecko w wieku szkolnym nie powinno natomiast jeść za dużo słodyczy i fast foodów, aby nie przytyć i nie zanieczyścić organizmu toksynami. Warto zachęcać je do codziennego uprawiania sportu, na przykład co rano wybierać się z nim na jogging czy też zaproponować mu udział w popołudniowych zajęciach sportowych. Mogą to być sztuki walki, piłka nożna, gimnastyka artystyczna, lekcje tańca.