Aktywność naszych dzieci

Aktywność naszych dzieci

Najważniejsze, aby dziecko nauczyło się ruszać i polubiło aktywność fizyczną, a dzięki niej wzmocniło swoje mięśnie i kości, dotleniło mózg, podniosło odporność organizmu. Nie można również zapomnieć o dopilnowaniu, aby dziecko ciepło ubierało się zimą. Warto też zadbać o należyte ogrzanie jego pokoju. Aby dziecko miało zdrowe oczy i prawidłową postawę, należy też zapewnić mu wygodne biurko lub stolik do dorabiania lekcji, z dobrym oświetleniem oraz z wygodnym fotelem dostosowanym do wzrostu malucha. Dbając o zdrowie dziecka w wieku szkolnym, nie można też zapomnieć o jego szczepieniach. Warto też kontrolować stan zdrowia dziecka poprzez robienie mu raz na kilka miesięcy badań krwi. Jeżeli okaże się, że dziecko ma za mało lub za dużo jakiego składnika w krwi, warto nieco zmienić jego dietę, aby unormować stan jego zdrowia. Dobrze też zabierać maluch regularnie do dentysty i okulisty. Wiele dzieci ma bowiem problemy z zębami i oczami. Z pewnością dziecko zdrowe i zadbane będzie się dobrze rozwijało nie tylko pod względem fizycznym ale również intelektualnym oraz emocjonalnym. Nie można zatem zaniedbać malucha w wieku szkolnym pod żadnym względem. Należy dbać o niego na każdy możliwy sposób i zapewnić mu optymalne warunki rozwoju.

Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne?

Jak dbać o swoje zdrowie psychiczne?

Obecnie mamy takie czasy, które wymagają od każdego człowieka o wiele więcej, niż jest on w stanie znieść. Zawrotne tempo życia, wygórowane wymagania w pracy, niewiele czasu na odpoczynek to wszystko sprawia, że możemy podupaść na zdrowiu psychicznym. Dbanie o dobre samopoczucie psychiczne jest niczym innym jak dbaniem o zdrowie. Lekarze uważają, że nasze społeczeństwo przywiązuje niewielką wagę do swojego samopoczucia psychicznego. Ich zdaniem koniecznie należy to zmienić. Zdrowie psychiczne można sobie zapewnić na wiele sposobów. Jeżeli tylko jesteśmy w stanie, to powinniśmy zwolnić tempo naszego życia lub przynajmniej zapewnić sobie odpowiednią ilość odpoczynku. Osoby, które w ciągu dnia są często narażone na stres powinny nauczyć się o nim mówić. Należy znaleźć sobie osobę, której można by się zwierzyć. Spowoduje to, że nasza psychika będzie mogła oderwać się od problemów poprzez ich głośne wypowiedzenie. Dla zachowania zdrowia psychicznego należy zadbać o odpowiedni relaks. W tym celu można udać się na wizytę do salonu masażu, poczytać dobrą książkę lub wyjechać na weekend w inne miejsce. Taka zmiana otoczenia zewnętrznego wpływa bardzo korzystnie na naszą psychikę. Dbałość o własne zdrowie psychiczne jest gwarancją przyjemnego i długotrwałego życia. Lekarze podkreślają jak ważna dla naszego zdrowia jest psychika.

Rak jelita grubego co to takiego

Rak jelita grubego co to takiego

Raj jelita grubego to drugi co do zachorowalności nowotwór. Objawia się bardzo charakterystycznie. Jeżeli występują u nas krwawienie z odbytu, krew w kale czy też zaparcia wtedy, a nawet ból brzucha w jego dolnej części to prawdopodobne, że jesteśmy narażeni na ten nowotwór. Powinniśmy się wtedy udać do lekarza specjalisty. Jest to choroba wyleczalna jeżeli w miarę szybko zostanie rozpoznana, dlatego jeżeli choć jeden objaw będziemy mieli powinniśmy nie bagatelizować go i szybko się udać na badania. Niestety duża część chorych przychodzi za późno. W Europie na raka jelita grubego choruje około 400 tyś. osób. Rak jelita grubego może występować prawie w każdej części jelita grubego. Rośnie aż utworzy tak zwany polip. Niestety może robić przerzuty drogą krwionośną na przykład do wątroby, płuc czy jajników. Rakowi jelita grubego sprzyja jedzenie małej ilości warzyw, dużo tłuszczów oraz dużo czerwonego mięsa. Dlatego na przykład w krajach Azjatyckich takich jak Chiny czy Japonia gdzie jedzą bardzo dużo ryżu zachorowanie jest mniejsze. Narażeni są pacjenci jeżeli występowały w rodzinie przypadki gdzie były rak okrężnicy czy odbytu, jeżeli występowały również polipy oraz gdy ktoś miał zapalenie jelita grubego. Najczęściej chorują osoby po 50 roku życia. Aby jak najwięcej zniwelować powinniśmy jeść ciemne gruboziarniste pieczywo, dużo warzyw i owoców, oraz produkty, które zawierają w sobie dużo wapnia. Nie należy też pić alkoholu oraz palić papierosów.

Zdrowie dzieci w wieku szkolnym

Zdrowie dzieci w wieku szkolnym

Dziecko w wieku szkolnym intensywnie się rozwija pod względem intelektualnym, emocjonalnym oraz fizycznym. Dlatego też należy zapewnić mu należytą opiekę i stworzyć odpowiednie warunki życiowe. W trosce o zdrowie dziecka w wieku szkolnym należy przede wszystkim dobrze je karmić. Wiele osób jest zdania, że dobrze karmić oznacza napychać jedzeniem, lecz wcale tak nie jest. Zdrowa kuchnia powinna zawierać pięć nie za dużych posiłków każdego dnia. Dziecko koniecznie powinno zjeść śniadanie przed wyjściem do szkoły. Najlepiej, aby było to coś ciepłego. Może to być kanapka z pomidorem i gorąca herbata z sokiem z cytryny, mogą to być płatki z gorącym mlekiem krowim lub sojowym i rodzynkami, mogą to być też placuszki otrębowe. Należy też dać uczniowi śniadanie do szkoły. Powinno być ono pożywne, zawierać pieczywo, warzyw i owoce. W domu dziecko powinno zjeść obiad, podwieczorek i kolację, najpóźniej na dwie godziny przed snem, aby nie kłaść się z pełnym żołądkiem. W diecie dziecka powinny znaleźć się produkty maksymalnie różnorodne, warzywa i owoce w kolorze zielonym, czerwonym, granatowym, żółtym i białym, produkty pełnoziarniste, orzechy, rośliny strączkowe, opcjonalnie również nabiał i mięso. Dziecko w wieku szkolnym nie powinno natomiast jeść za dużo słodyczy i fast foodów, aby nie przytyć i nie zanieczyścić organizmu toksynami. Warto zachęcać je do codziennego uprawiania sportu, na przykład co rano wybierać się z nim na jogging czy też zaproponować mu udział w popołudniowych zajęciach sportowych. Mogą to być sztuki walki, piłka nożna, gimnastyka artystyczna, lekcje tańca.

Rdzeniowy zanik mięśni

Rdzeniowy zanik mięśni

Rdzeniowy zanik mięśni – choroba, której nie życzyłoby się największemu wrogowi. W jej przypadku powoli zanikają nam mięśnie – na początku jesteśmy po prostu słabsi, a później dochodzi do pogłębiającej się niepełnosprawności, a następnie – śmierci. Najgorsze, kiedy choroba tyczy najmłodszych – ciężko pogodzić się z faktem, że już od samego początku nie będziemy mogli prowadzić normalnego życia. Rdzeniowy zanik mięśni u dzieci ma trzy typy. Pierwszy z nich to postać wczesnodziecięca – jej pierwsze objawy widzimy już po narodzinach bądź do 6 miesiąca życia. Niestety, życie nie trwa zbyt długo, dziecko może dożyć maksymalnie dwóch lat. Przez ten czas odczuwa ogólne osłabienie, ma problemy z przełykaniem pokarmu, nie jest w stanie mówić. Z powodu zapalenia płuc dziecko w końcu umiera. Następnie mamy do czynienia z postacią pośrednią. Tutaj objawy pokazują się dopiero przed 18 miesiącem życia. Można dożyć nawet czterdziestki, jako że nasilenie choroby jest zdecydowanie mniej intensywne niż w pierwszym przypadku. Z kolei w ostatnim typie, w postaci młodzieńczej, pierwsze objawy mogą pojawić się na szerokiej rozpiętości. Jest to między 5-15 rokiem życia. Dana osoba ma problemy z chodem, jej mięśnie są osłabione, ciężko także przewidzieć, jak wiele czasu będzie ona jeszcze żyła. Do czterdziestego roku życia chory może się jeszcze samodzielnie poruszać, później może się to okazać raczej niemożliwe.

Ruch w trosce o zdrowie i urodę

Ruch w trosce o zdrowie i urodę

Jeżeli pragniemy zachować zdrowie i urodę, powinniśmy koniecznie się ruszać. Aktywność fizyczna pomaga utrzymać prawidłową maść ciała, spala nadmiar tłuszczyku, poprawia przemianę materii, wzmacnia i rzeźbi oraz powiększa mięśnie, podnosi naszą kondycję, siłę i szybkość, sprawia, ze stajemy się bardziej odporni, mamy więcej energii, jesteśmy odprężeni i zadowoleni. Aktywność fizyczna pomaga też usunąć z organizmu toksyny, a tym samym poprawić stan naszej skóry i włosów. Dlatego też naprawdę warto się ruszać. Jeżeli jesteśmy ludźmi, którzy dotąd prowadzili kanapowy tryb życia, zacznijmy od spokojnych aktywności. Możemy zacząć regularnie spacerować po parku z psem lub z przyjaciółmi, a może nawet sami, rozmyślając nad różnymi sprawami. Możemy też zacząć częściej chodzić pieszo, rzadziej podróżować samochodem czy tramwajem. Możemy zrezygnować z windy na rzecz schodów. Kolejnym krokiem na drodze do aktywnego trybu życia może być uprawiani codziennej, spokojnej gimnastyki porannej. Kilka skrętów szyi, tułowia, nóg i rąk, przysiadów, skłonów i pompek oraz brzuszków pomoże nam się rozbudzić i rozgrzać, poprawi krążenie krwi, wzmocni nasze mięsnie i podniesie wytrzymałość. Następnie możemy zacząć uprawiać jakąś bardziej wymagającą dyscyplinę sportową, na przykład zacząć jeździć na rowerze lub rolkach czy grać w siatkówkę. Warto uprawiać sport codziennie lub co drugi dzień, co najmniej przez czterdzieści minut, gdyż wówczas nasze mięśnie zdążą się rozgrzać, a przy okazji zaczniemy spalać kalorie.

Korzystaj z preparatów ziołowych

Korzystaj z preparatów ziołowych

Zioła lecznicze to naturalne i bezpieczne środki w ramach leczenia różnych dolegliwości i chronią organizm trzymając go z dala od różnych niedoborów żywieniowych. Mogą one posłużyć na dwa sposoby w ramach regularnej diety lub za pomocą aplikacji zewnętrznej. Oto przykłady preparatów ziołowych które każdy z was musi mieć w swoim domu dla fizycznego, psychicznego i emocjonalnego dobrego samopoczucia. Kurkuma, to bardzo dobre, powszechnie znane zioło, głównie ze swoich antyoksydacyjnych, przeciwwirusowych, przeciwbakteryjnych, przeciwgrzybiczych, antymutagennych i przeciwzapalnych właściwości. Jest pełna różnych substancji odżywczych, takich jak białko, błonnik pokarmowy, niacyna, witamina C, witamina E, witamina K, sód, potas, wapno, miedź, żelazo, magnez i cynk. Polecamy też picie herbaty ziołowej dla wzmocnienia systemu immunologicznego. Herbaty ziołowe mogą być wykonane ze świeżych lub suszonych kwiatów, liści, nasion i korzeni, na ogół poprzez polewanie wrzątkiem części roślin i pozwalając im zaparzyć się przez kilka minut. Różnorodność ziół które są wykorzystywane do produkcji herbaty ziołowej, takie jak rumianek, trawa cytrynowa, jaśmin, mięta pieprzowa, Echinacea, dzika róża pozwalają nam na różne opcje.. Herbaty ziołowe są popularne ze względu na ich zapach, właściwości antyoksydacyjne i zastosowania terapeutyczne.

Inwazyjne metody leczenia

Inwazyjne metody leczenia

Kiedy chorujemy, lekarz stara się dobrać terapię w taki sposób, aby jak najmniej zaszkodzić naszemu organizmowi. Niestety każde leczenie wiąże się z pewnym ryzykiem. Pacjent może zwalczyć chorobę, ale kosztem trwałych lub czasowych skutków ubocznych. W zależności od efektów leczenia, terapie dzielimy na mniej lub bardziej inwazyjne. Ból żołądka to przykładowy problem, który dotyka wielu pacjentów leczonych antybiotykami. Oczywiście dyskomfort ustępuje po kilku dniach, dlatego antybiotykoterapia nie zalicza się do zbyt inwazyjnych metod. W przypadku operacji chirurgicznych sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Każdy zabieg polega na rozległej, agresywnej ingerencji w pracę narządów wewnętrznych. Ciągłość tkanek zostaje poważnie naruszona. Proces gojenia trwa wiele tygodni, a czasem nawet miesięcy. Dlatego chirurg przeprowadza zabieg tylko wówczas, gdy terapia lekami nie daje żadnych szans na wyzdrowienie. Najwięcej operacji wykonuje się na pacjentach z chorobami nowotworowymi oraz przy zaburzeniach pracy układu krwionośnego. Ofiary poważnych wypadków również trafiają na sale operacyjne, głownie w celu przeprowadzenia operacji ortopedycznych. W zabiegach biorą udział tyko i wyłącznie wykwalifikowani chirurdzy, anestezjolodzy oraz pielęgniarki. Podstawą sukcesu jest również odpowiednio wyposażona sala operacyjna. Odpowiedni zespół, miejsce oraz trafnie postawiona diagnoza ratują życie osobom, którym inne metody leczenia nie mogą już pomóc.

Aktywność fizyczna to podstawa

Aktywność fizyczna to podstawa

Nasze zdrowie powinno być dla nas najważniejsze. Dlaczego? Ponieważ w znaczący sposób wpływa na nasze samopoczucie. Wiele osób zadaje sobie pytanie jak w prosty sposób zadbać o swoje zdrowie? Odpowiedź jest niezwykle prosta. Są dwie, proste metody, aby to zrobić. Po pierwsze, powinniśmy wprowadzić nowe nawyki żywieniowe do swojego życia. Jesteśmy tym, co jemy. Jeśli będziemy jedli zdrowo i świeżo, to sami będziemy się cieszyć wspaniałym zdrowiem. Nie jest to trudne, ponieważ w dzisiejszych czasach mamy dostęp do wszystkich produktów żywieniowych. Po drugie, powinniśmy pomyśleć nad aktywnością fizyczną, która ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm, a więc nasze zdrowie. Statystyki pokazują, że niestety niewiele osób o tym pamięta i prawie nikt z osób dorosłych nie uprawia żadnego sportu. Nie mówimy tutaj o zawodowym podejściu do sportu, ale o rekreacyjnym ruchu. Nie trzeba poświęcać na to długich godzin. Każdy z nas jest zapracowany i posiada wiele obowiązków. Wystarczy kilka godzin w tygodniu, podczas których zajmiemy się swoim ciałem. Wystarczy wyjść na powietrze i biegać. Jeśli ktoś preferuje inne dyscypliny sportu, np. pływanie czy jazdę na rowerze, to także będziemy to wspaniałą metodą na dbanie o własne zdrowie. Będzie to miało ogromny wpływ na stan naszego organizmu, ale także poprawi nasze wewnętrzne samopoczucie. Dzięki aktywności fizycznej, będziemy bardziej uśmiechnięci.

Sport to zdrowie

Sport to zdrowie

Jeżeli czujemy się na siłach, możemy zacząć uprawiać jogging. Jest to dyscyplina szczególnie skutecznie spalająca tłuszczyk,. A przy okazji wspaniale rzeźbiąca mięśnie nóg i brzucha, poprawiająca kondycję i dotleniająca mózg oraz sprzyjająca odprężeniu, zwłaszcza gdy biegamy po atrakcyjnych, zielonych terenach. Warto także zacząć uprawiać intensywne ćwiczenia siłowe z drążkiem, ciężarkami czy kółkiem. Warto jednak pamiętać, aby uprawiać te ćwiczenia co drugi dzień i aby zaczynać od łatwiejszych wariantów i mniejszych ciężarów. Łatwo bowiem o kontuzję, kiedy narzucimy sobie zbyt ostry trening. Wspaniałą formą relaksu i aktywności fizycznej są też ćwiczenia typu pilates. Wzmacniają one mięśnie całego ciała, pomagają się znakomicie rozciągnąć, leczą też dolegliwości ze strony kręgosłupa. Podobnie działa na nasze ciało basen, który przy okazji pomaga pozbyć się cellulitu oraz zahartować organizm. Regularna aktywność fizyczna sporawi, ze staniemy się szczupli, ładnie zbudowani, silni. Będziemy mieć ładną, promienną cerę i zaczniemy tryskać energią. Poprawi się też z pewnością nasza sprawność seksualna. Jak zatem widać, z uprawiania sportu płyną same korzyści. Dobrze zatem zacząć się więcej ruszać, aby stać się osobą zdrowsza, sprawniejsza i po prostu znacznie bardziej atrakcyjną. Z pewnością nie pożałujemy tej decyzji.